DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İletişim Çalışmalarında İnter-Disipliner Kuramlar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCS 507
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İletişim çalışmalarının geleneklerini, teorilerini ve modellerini tartışmak
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Medya ve iletişim araştırma alanının kavram ve konularına karşı temel bir anlayış geliştirmek
  • İletişim sürecinin sosyal, teknolojik, kültürel ve politik yönlerini araştırırken farklı metodolojileri göz önünde bulundurmak
  • Geliştikleri bağlamlara göre değişik tartışmalar ve ilgili tepkiler arasında bağlantı kurmak
  • Yeni ve melez medya ve iletişim pratiklerinin nasıl sorular ve sorunlar oluşturduğu ile ilgili eleştirel bir düşünce geliştirmek
  • Bu teorik yaklaşımları ve metodları tez araştırmalarında kullanmak
Ders Tanımı Bu ders, iletişim ve medya çalışmalarının paradigmatik yaklaşımlarını derinlemesine incelemektedir
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Teori oluşturma ve İletişim McQuail, D. (2010) McQuail’s Mass Communication Theory, 6th edition. London: Sage (part 2). Douglas Kellner. Adventures in Cultural Studies.
3 Fordizm ve Kitle Toplumunun Yükselişi Mattelart, A. & Mattelart, M. (1998) Theories of Communication: a Short Introduction. London: Sage (pp. 5-17) Stuart Ewen. Captains of Consciousness. (pp. 1-19)
4 Medya Teorilerindeki ilk yaklaşımlar Mattelart, A. & Mattelart, M. (1998) Theories of Communication: a Short Introduction. London: Sage (pp. 19-42)
5 Medya Çalışmalarında Emprisizm Paul Lazarsfeld and Robert Merton. Mass Communication, Popular Taste and Organised Social Action. 1948
6 Medya Teorisindeki temel konular McQuail, D. (2010) McQuail’s Mass Communication Theory, 6th edition. London: Sage (pp. 68-76, 86-94)
7 İlk Vize
8 İletişim Modelleri McQuail, D. (2010) McQuail’s Mass Communication Theory, 6th edition. London: Sage
9 Film Gösterimi
10 Marksist Medya Teorisi Arthur Asa Berger, Marxist Media Analysis, s.32/55.
11 Eleştirel Teori ve Frankfurt Okulu David Held. Introduction to Critical Theory. Chapter 3
12 Medyanın Ekonomi Politiği Nicholas Garnham. Contribution to a Political Economy of Mass Communication. (pp. 9-32)
13 Kültürel Çalışmalar ve Medya Teorisi Turner, G. 2002. British Cultural Studies: An Introduction.
14 Ağ Toplumu Sonia Livingstone, 2006. Handbook of New Media. (pp. 1-16)
15 İkinci Vize
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı course handout -lectures (PowerPoint presentations), -seminars (thought questions and material for class discussion) -workshops (case studies, role plays) sessions
Önerilen Okumalar/Materyaller Bibliography: - Altheide, D. L. (1985) Media Power. CA: Sage - Bagdikian, B. (1997) The Media Monopoly (5th edition). Boston: Beakon Press - Bolter, J. D. and Grusin, R. (2000) Remediation: Understanding New Media. MIT Press - Carey, J. (1988) Communication as Culture. MA: Unwin Hyman - Castells, M. (2000) The Rise of the Network Society: The Information Age: Economy, Society and Culture Vol. 1 (2nd edition). Wiley-Blackwell - Curran, J., Gurevitch, M. and Woollacott, J. (eds) (1977) Mass Communication and Society. London: Arnold - Curran, J. and Gurevitch, M. (2000) Mass Media and Society, 3rd new edition. Hodder Arnold - Couldry, N. (1999) The Place of Media Power: Pilgrims and Witnesses of the Media Age. London: Routledge - DeFleur, M. (1970) Theories of Mass Communication. NY: David McKay - Feenberg, A. (1993) Critical Theory of Technology (new edition). Oxford University Press - Gauntlett, D. (2005) “Ten Things wrong with the media effects model”, Theory.org.uk: the Media Theory Site, www.theory.org.uk/technique/html - Gerbner, G. (1967) “Mass media and human communication theory”, in F.E.X. Dance (ed.) Human Communication Theory. NY: Holt, Rinehart and Winston - Golding, P. and Murdock, G. (1978) “Theories of communication and theories of society”, in Communication Research, 5 (3): 339-356 - Gurevitch, M., Bennet, T., Curran, J., and Woollacott, J. (eds) (1982) Culture, Society and the Media. London: Methuen - Habermas, J. (1962/1989) The Structural Transformation of the Public Sphere. Cambridge: Polity Press - Horkheimer. M. and Adorno, T. W. (1944/2002) Dialectic of Enlightenment: Philosophical Fragments, translated by Jephcott, E, Stanford: SUP - Inglis F. (199) Media Theory: an Introduction. Willey-Blackwell - Innis, H. (1999) The Bias of Communication (reprinted edition). University of Toronto Press - Katz, E. (1987) ‘Communication research since Lazarsfeld’, in Public opinion Quarterly, 51: 525-526 - Katz, E. (1960) Communication research and the image of society”, in American Journal of Sociology, 65: 435-440 - Katz, E. & Lazarsfeld P. F. (1955) Personal Influence: the Part Played by People in the Flow of Mass Communication. NY: Free Press - Klapper, J. (1960) The Effects of Mass Communication. NY: Free Press - Krotz, F. (2007) “The meta-process of 'mediatization' as a conceptual frame, in Global Media and Communication, Vol.3, pp. 256-260 - Lasswell, H. (1927/1971) Propaganda Technique in the World War. Cambridge: MIT Press - Lasswell, P. F. (1962) “The Sociology of Empirical Research”, in American Sociological Review, 27 (6): 757-767 - Lippman, W. (1922/1965) Public Opinion. NY: Free Press - Livingstone, S. (2009) “On the mediation of everything”, in Journal of Communication (International Communication Association) 59: 1-18 - McLuhan, M and Powers, B. (1989) The Global Village: Transformation in World Life & 21st Century. Oxford University Press - McQuail, (ed.) (1972) Sociology of Mass Communication. Harmondsworth: Penguin. - Mackenzie, D. (1999) The Social Shaping of Technology (2nd edition). Open University Press - Marcuse, H. (1964) One-Dimensional Man. London: Routledge and Kegan Paul - Marris, P. and Thornham, S. (1999) Media Studies: a Reader (2nd edition). Edinburgh: EUP - Merton, R. (1949/1968) Social Theory and Social Structure. NY: Free Press - Mosco, V. (1996) The Political Economy of Communication: Rethinking and Renewal. London: Sage - Newbold, T. and Boyd-Barrett, O. (1995) Approaches to Media: a Reader. Bloomsbury Academy - Poster, M. (2001) What's the Matter with the Internet? University of Minnesota Press - Riesman, D. (1950/2001) The Lonely Crowd, 2nd revised edition. Yale University Press - Rogers, E. M. & Kincaid, D. L. (1981) Communication Networks: Towards new Paradigms for Research. NY: Free Press - Schramm, W. (1955) “Information theory and mass communication”, in Journalism Quarterly, 32: 131-146 - Shannon, C. & Weaver, W. (1949) The Mathematical Theory of Communication. Urbana: UIP - Silverstone, R. (2005) “The sociology of mediation and communication”, in Calhoun, C., Rojek C. and Turner, B. (2005) The Sage Handbook of Sociology. London: Sage - Staiger, J. (2005) Media Reception Studies. New York University Press - Storey, J. (ed.) (1996) What is Cultural Studies? A Reader. Bloomsbury Academic - Thompson, J. (1995) Media and Modernity. Cambridge: Polity Press - Tunstall, J. (ed.) (1970) Media Sociology. London: Constable - Waters, M. (2000) Globalization (Key Ideas) (2nd edition). London: Routledge - Webster, F, (1995) Images of the Information Society. London: Routledge - Williams, R. (1965) The Long Revolution. Pelican Books Print Journals -Communication, Culture & Critique -Communication Research -Cultural Studies -European Journal of Communication -Information, Communication & Society -Interactions: Studies in Communication & Culture -Javnost – The Public -Journal of Communication Inquiry -Journal of Computer-Mediated Communication -Media, Culture and Society -New Media & Society -Postmodern Culture -Technology & Culture -Television & New Media Open Access Journals -Culture Machine -Cyborg Subjects -First Monday -Global Media Journal -International Journal of Communication -Interface: a Journal for and about Social Movements -Journal of Computer-Mediated Communication -Journal of e-Media Studies -M/C Journal: A Journal of Media and Culture -Platform: Journal of Media and Communication -Spaces of Identity -The Fibreculture Journal -Transformations -Westminster Papers in Communication and Culture -Wired -3CMedia: Journal of Community, Citizen’s and Third Sector Media and Communication

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
10
25
Portfolyo
Ödev
3
45
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
4
56
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
10
2
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
15
Final Sınavı
    Toplam
164

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

 
2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

 

 

X
6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

X
7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

X
8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest